Informacje

Zapoznaj się z ważnymi informacjami o lotach widokowych na motolotni.

Informacje ogólne o lotach widokowych na motolotni

  • Mikroloty (motolotnie i samoloty ultralekkie) są przeznaczone do odbywania lotów w określonych warunkach pogodowych. Należy pamiętać, że decyzję o wylocie podejmuje pilot w oparciu o prognozę pogody i aktualne warunki panujące na lotnisku. Pilot zawsze może podjąć decyzję o rezygnacji z lotu - dlatego należy przygotować się na taką możliwość nawet po przybyciu na lotnisko.
  • Bezpośrednio przed lotem (2-3 godziny) nie spożywaj ciężkich posiłków oraz napojów gazowanych. Stosuj się do tych zasad nawet jeżeli nie miałaś/miałeś nigdy problemów z podróżowaniem czy karuzelą w wesołym miasteczku.
  • Udział w lotach mogą brać udział osoby, które skończyły 16 lat. W wypadku osób nieletnich wymagana jest zgoda ich prawnych opiekunów.
  • Maksymalna waga pasażera to 100kg.
  • ! Pasażer motolotni podczas lotu widokowego powinien być ogólnie zdrowy. Nie należy latać w trakcie infekcji - szczególnie górnych dróg oddechowych, zapalenia ucha itd. Loty nie są wykonywane z osobami cierpiącymi na schorzenia powodujące możliwość wystąpienia niekontrolowanej utraty przytomności (np. epilepsja, narkolepsja).
  • ! Loty nie są wykonywane z osobami, które spożywały alkohol (nawet małe ilości) lub środki odurzające.
  • Jeżeli chcesz zabrać na pokład aparat lub kamerę - poinformuj o tym pilota. Kamera/aparat musi być trwale umocowana do ręki pasażera - elementy, które mogą się odłączyć (np. osłona obiektywu) muszą być zabezpieczone lub usunięte przed lotem. Pamiętaj, że pilot - ze względów bezpieczeństwa - może odmówić wykonania lotu z kamerą lub aparatem.

Statek Powietrzny

  • ! Nawet jeżeli silnik nie pracuje - w żadnym wypadku nie dotykaj śmigła i nie stawaj w jego pobliżu.
  • Do motolotni czy samolotu wsiadasz i wysiadasz wyłącznie w asyście i na polecenie pilota.
  • Wyłącznie pilot zapina Twoje pasy bezpieczeństwa. W żadnym momencie lotu nie wolno Ci przy nich manipulować. Wyjątkiem od tej reguły jest wodowanie (opis dalej).
  • Po zatrzymaniu motolotni czy samolotu i wyłączeniu silnika pilot sam rozepnie Twoje pasy bezpieczeństwa i pomoże Ci wysiąść.
  • ! Nigdy nie dotykaj i nie zmieniaj pozycji jakichkolwiek wyłączników, pokręteł, suwaków czy zatrzasków.
  • ! Nigdy nie dotykaj żadnych elementów silnika - nawet gdy nie pracuje. Poszczególne elementy napędu rozgrzewają się nawet do kilkuset stopni i pozostają gorące przez długi czas po zakończeniu pracy.

Ubiór

  • Bez względu na porę roku i temperaturę zewnętrzną załóż strój, który zasłoni wszystkie części ciała z wyjątkiem głowy (na głowę założysz kask). Nawet w upale nie należy latać w krótkich spodenkach czy koszulce z krótkim rękawem - pęd powietrza może skutecznie dać się we znaki.
  • Zamknij wszystkie kieszenie z zamkiem z pozostałych usuń drobne przedmioty jak klucze, monety itd.
  • Nie zakładaj szalika.
  • Starannie zasznuruj obuwie. Unikaj klapek lub innego obuwia, które może się swobodnie zsunąć.

Lot Widokowy Motolotnią

  • W trakcie startu i lądowania staraj się nie rozmawiać z pilotem. Wyjątkiem są sytuacje kiedy poczujesz się źle lub zauważysz niebezpieczeństwo. O rozpoczęciu startu i lądowania poinformuje cię pilot.
  • Pamiętaj, że statek powietrzny nie może natychmiast się zatrzymać. Bezpieczne lądowanie wymaga określonej procedury podejścia do lotniska, ustalenia kierunku, prędkości itd. W typowym locie bezpośrednio nad lotniskiem zajmuje to 3 - 4 minuty. W locie w trasie - konieczny jest dolot do lotniska.

Komunikacja

  • W trakcie lotu będziesz mógł porozumiewać się z pilotem za pośrednictwem interkomu. Będziesz też słyszał komunikację pomiędzy pilotem, a organami kontroli i informacji, w trakcie której staraj się nie rozmawiać z pilotem.
  • Pamiętaj, że mikrofon powinien znajdować się bardzo blisko ust. W trakcie lotu wypowiadaj się wyraźnie i głośno.
  • W wypadku braku możliwości komunikacji z pilotem za pośrednictwem interkomu możesz użyć gestów ręką, gdzie uniesiony do góry kciuk oznacza: tak, ok, wszystko w porządku, natomiast kciuk skierowany do dołu oznacza: nie, nie jest w porządku.

Sytuacje Awaryjne

  • Zarówno samolot ultralekki jak i motolotnia w wypadku awarii silnika bez przeszkód poruszają się lotem szybowym. Pilot w trakcie lotu planuje trasę tak, żeby w wypadku takiej awarii wylądować w terenie przygodnym (pole, łąka). Sytaucje takie zdarzają się niezmiernie rzadko.
  • W przypadku awarii silnika zachowaj spokój i wykonuj polecenia pilota. Lądowanie przebiega identycznie jak w procedurze z silnikiem.
  • W przypadku wodowania (lądowania na zbiorniku wodnym) na polecenie pilota lub 10-15 metrów nad powierzchnią wody - rozepnij pasy bezpieczeństwa ale ich nie zdejmuj. Przygotuj się do szybkiego zdjęcia pasów tuż po zetknięciu się z wodą. Po wodowaniu szybko zdejmij pasy, rozepnij kask i go zdejmij. Jeżeli jesteś ciężko ubrany co utrudnia pływanie - zdejmij zbędną odzież.

Uwaga! Jeżeli masz jeszcze jakieś pytania, na które nie znalazłeś tu odpowiedzi - zapraszamy do kontaktu. Z przyjemnością na nie odpowiemy.
 603 11 22 11
© 2015 Aviation Inovatis. · Zawartość strony, teksty, fotografie, filmy, grafiki są chronione prawem autorskim. Nie dopuszcza się do ich kopiowania w całości jak i fragmentach bez zgody Aviation Inovatis.

Lot motolotnią na prezent. Prezent dla niego. Prezent dla niej. Prezent dla męża. Prezent dla żony. Pomysł na prezent. Lot widokowy. Loty widokowe. Fotografia lotnicza. Loty krajobrazowe. Lot w prezencie. Lot paralotnią. Lot paralotnią na prezent. Lot motolotnią z nagraniem Full HD. Ekscytujący prezent. Niezwykły prezent. Lot motolotnią z nagraniem video. Lot na nartach. Lot motolotnią na nartach.